skoleintra-blog

Sådan yder vi sammen den bedste support til forældre

Written by aespensen | december 2023

Skolerne gør i dag et stort arbejde for at hjælpe forældre til den bedste oplevelse med ForældreIntra. I langt de fleste tilfælde kan skolens SkoleIntra-administrator svare på forældrenes spørgsmål eller hjælpe dem med eventuelle problemer.

Stigende brug af ForældreIntra og nu også ForældreIntra-appen betyder dog, at der kan være tilfælde, hvor skolens administratorer ikke har mulighed for at hjælpe forældrene. I disse tilfælde vil SkoleIntra-supporten gerne være behjælpelig.

Hvad gør du, hvis du som SkoleIntra-administrator ikke selv kan hjælpe forælderen?

Hvis du sender en sag til support.skoleintra@itslearning.com, kan du påsætte forælderen som CC-modtager af mailen. Gør du dette, er forælderen med på sagskommunikationen og har mulighed for at bidrage til sagsløsningen uden, at skolen/du er nødt til at være et aktivt bindeled.

SkoleIntra supporten håndterer ikke henvendelser direkte fra forældre. Der er flere årsager til dette. De vigtigste er:

  • Som skole har I et godt kendskab til forældrene
  • Som skolens SkoleIntra-administrator har I kendskab til jeres egen SkoleIntra-opsætning
  • Som skolens administrator kan/skal du åbne for supportadgang
  • Som skole har I adgang til eksterne systemer som evt. skal bruges i sagsløsningen
  • Kommer supportsagen fra en skole modtager SkoleIntra-supporten automatisk de nødvendige grundoplysninger

Supporten har åben hele sommerferien, så har du brug for hjælp i løbet af sommeren, er du velkommen til at skrive eller ringe til os.

Vi vil informere løbende via nyhedsbrevet om forskellige tiltag, der kan gøre det nemmere for skolerne at supportere forældrene. I løbet af efteråret vil vi samle forskellige tips og tricks, der kan gøre det nemmere for skolens personale at supportere forældrene.